Dlaczego warto się rozciągać? Z punktu widzenia instruktora.

Witajcie!

O czym dzisiaj? O stretchingu! A dlaczego? A dlatego, iż w ostatnim czasie mam niesamowitą przyjemność pracować w Szkole Tańca Hamsa (zapraszam Was na stretching o 20 w każdy czwartek)! Kto mnie zna i był na moich zajęciach wie, że jestem instruktorem, który lubi rozmawiać, a jak już zakocha się w jakimś temacie, to pragnie swoją wiedzę i miłość do  tegoż tematu przekazywać dalej. Jako, iż lekcje stretchingu mają należeć do tych bardziej jednak relaksujących i odprężających, a moje gadania może nie służyć Waszej relaksacji – temat postanowiłam poszerzyć na blogu.

Gdyż stretching naprawdę, ale to naprawdę jest wspaniały!

#3 POWODY, DLA KTÓRYCH WARTO SIĘ ROZCIĄGAĆ

♥Możesz pozbyć się bólu lub go złagodzić.

Często rozciąganie kojarzy się ludziom z ogromnym bólem i nieprzyjemnym rozrywaniem mięśni (być może są to pozostałości po zajęciach sportowych w szkole – moja uczennica opowiadała mi historię o tym jak trenerka w podstawówce dociskała wszystkich do szpagatów,  jej samej uszkadzając w ten sposób mięsień – chociaż szpagat był u większości dzieci, na tamten moment, nieosiągalny).  Błąd!

Dobrze poprowadzone zajęcia ze stretchingu mogą uwolnić ciało od bólu i zmniejszyć jego napięcie. Dobrze poprowadzone – czyli nic na siłę!

♥ Możesz lepiej zrozumieć swoje ciało.

Stretching i uważność podczas treningu daje Ci możliwość przyjrzenia się lepiej swojemu ciało i zrozumieniu go. Bywa, że czasem sami nie wiemy jak podświadomie spinamy ramiona, kark czy uda. Wiedza o sobie daje Ci możliwość pozbycia się niekorzystnych nawyków i cieszenia się lepszym zdrowiem.

♥ Możesz pozbyć się stresu i zrelaksować swoje ciało.

Pamiętasz, że w stretchingu ogromną rolę odgrywa prawidłowy oddech? Jeśli skupisz się na nim i będziesz kierować go do miejsc, w których odczuwasz dyskomfort – Twoje ciało zacznie się relaksować i dotleniać! Po zajęciach poczujesz się znacznie lepiej i spokojniej, a regularny stretching może poprawić nawet Twój sen!

#A DLACZEGO TANCERKA ORIENTALNA POWINNA BYĆ ROZCIĄGNIĘTA? 

Wszystkie największe gwiazdy tańca orientalnego dbają o swoje ciało poprzez regularne rozciąganie. Bez dobrego rozciągnięcia (moim zdaniem) ruch tancerki będzie niepełny i biodra mogą być zablokowane. Systematyczne rozciąganie może zdziałać cuda i nagle może okazać się, że wszystkie ruchy przychodzą Wam z łatwością. Dlatego dbaj o swój szpagat (:D) – i to na obie strony, a także rozciągaj plecy, aby przygotować je do backbendów. Nie zapominaj jednak o wzmacnianiu mięśni, żeby ciało było wytrzymałe i niepodatne na kontuzje!

O czym chcielibyście przeczytać? Macie jakieś pytania? Zapraszam do komentowania <3

Hadija :*

 

Dodaj komentarz